مطالعات فرهنگی و رسانه
مطالعات فرهنگی و رسانه

مطالعات فرهنگی و رسانه

رسانه رسانه

معرفی کتاب: به من دروغ نگو



معرفی کتاب: به من دروغ نگو

«ژورنالیسم حقیقتا واقع‌نگر و فارغ از پیش‌داوری، ژورنالیسمی است که نه فقط امر واقع را به درستی بیان می‌کند، که معنا و مفهوم رویدادها را نیز به درستی درمی‌یابد. این گزاره نه فقط امروز قانع‌کننده است، که از بوته آزمایش زمان نیز با موفقیت به درخواهد آمد.»
ت. د. آلمن

جان پیلجر، استاد دانشگاه کورنل، روزنامه‌نگار کاوشگری که پروفسور نوام چامسکی، مقالات، کتاب‌ها و فیلم‌های مستندش را «مشعل نور و هدایت» و روشنگری‌هایش را «همواره الهام‌بخش» خوانده، و پیش از این، کتاب «اربابان جدید جهان» از وی منتشر شده است، این بار از میان کارهای دیگران، بهترین نمونه‌های گزارشگری کاوشگرانه و افشاکننده ۶۰ سال اخیر را برگزیده و در کتاب «به من دروغ نگو» با عنوان اصلی Tell Me No Lies: Investigative Journalism and its Triumphs عرضه کرده است. وی تا کنون برای کارهایش بیش از بیست جایزه از جمله دو بار جایزه «ژرنالیست سال» (بالاترین جایزه ژرنالیستی بریتانیا)، «جایزه صلح رسانه‌ها»، از سازمان ملل متحد، جایزه اسکار برای گزارش‌های تلویزیونی، جایزه Emmy برای گزارش‌های تلویزیونی و جایزه «گزارشگران بدون مرز» از فرانسه را دریافت کرده است.

  ادامه مطلب ...

سودپرستی، بنیاد اقتصاد آزاد

سودپرستی، بنیاد اقتصاد آزاد


اکنون اگر ایران را قدرتی همسنگ بزرگ ترین قدرت های جهان می شناسند نه از آن است که ما صاحب تکنولوژی پیشرفته تری هستیم یا گام های بلندی در زمینه ی توسعه ی اقتصادی برداشته ایم... این قدرت الهی است که همه ی دنیا را دیر یا زود مسخر اعتقادات ما خواهد کرد و پرچم اسلام را بر فراز همه ی بلندی های عالم به اهتزاز در خواهد آورد. تسخیر قلوب مردم حق طلب جهان و صدور انقلاب با پیشرفت های تکنولوژی میسر نیست، با تبعیت از این فرمان قرآنی میسر است که فاستقم کما امرت و من تاب معک(١)، و کسی اهل استقامت است که از خود گذشته باشد.حب نفس یا خودپرستی ریشه ی همه ی وابستگی هاست و نفی آن، منشأ همه ی قدرت هاست. این مطلب را در همه ی کتاب های اخلاق گفته اند و چه بسا معنای حقیقی آن را تا به امروز جز معدودی از انسان های وارسته کسی درنیافته باشد. امروز ما امت بزرگ اسلام معنای این حقیقت را به علم الیقین دریافته ایم و می دانیم که همه ی قدرت ما در همین یک نکته نهفته است: نفی خودپرستی. اسلام به ما آموخته است که برای مستقل ماندن، نخست باید وابستگی های درونی را برید، و برای قطع وابستگی های درونی باید ریشه ی خودپرستی را در درون خشکاند و از «خود» گذشت؛ و گذشتن از خود فی نفسه پیوستن به خداست.



 اینچنین است که انسان به مقام ولایت می رسد و در این مقام، این خود اوست که قلب عالم امکان می شود، از تبعیت زمان و مکان، جامعه و طبیعت و تاریخ خارج می شود و آسمان ها و زمین مسخر او می گردند. معنای «تسخیر» این است و برخلاف آنچه در تفسیرهای پیش پا افتاده دیده ایم با نشستن آپولو در کره ی ماه و فرستادن سفینه به مریخ یا مدار زحل و شکستن اتم و ساختن بمب هیدروژنی ارتباطی ندارد. معنای تسخیر همان است که اکنون با تولد جمهوری اسلامی عیناً تفسیر شده است.
 

  ادامه مطلب ...

وزیر ارتباطات به عضویت زیگور، کلوب

وزیر ارتباطات به عضویت زیگور، کلوب، تبیان، و آپارات درآمد

فناوری اطلاعات > فناوری اطلاعات و ارتباطات - تسنیم نوشت:

به دنبال اعلام عضویت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی جزئیات این خبر و آدرس صفحات رسمی متعلق به وزیر در این شبکه‌ها منتشر شد.
محمود واعظی در تعدادی شبکه اجتماعی شامل زیگور، کلوب، تبیان، و آپارات دارای صفحه است.
آدرس صفحات وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی «زیگور» که شامل شبکه ویدئویی «تماشخانه»، شبکه اجتماعی «مای پردیس» و شبکه صوتی «آواکده» می‌شود در آدرس http://www.zigur.com/vaezi قابل مشاهده و دسترسی است.
همچنین صفحه واعظی در شبکه اجتماعی «کلوب» به آدرس http://www.cloob.com/mahmoudvaezi، در شبکه اجتماعی «تبیان» به آدرس http://net.tebyan.net/vaezi و در شبکه ویدیوئی- اجتماعی «آپارات» به آدرس http://www.aparat.com/mahmoudvaezi قابل دسترسی و مشاهده است.
لازم به ذکر است، امروز (16 آذر ماه) واعظی از ساعت 13 الی 14 در شبکه‌های ذکر شده حضور برخط دارد و با کاربران بحث و تبادل نظر می نماید.


  ادامه مطلب ...

نکته هایی دیگر از کتاب موج سوم

نکته هایی دیگر از کتاب موج سوم

 

موج سوم : موج سوم بر این بنا شده است که تاریخ بشر در انقلاب را پشت سر گذشته انقلاب کشاورزی و انقلاب صنعتی و اکنون در آستانه سومین آن یعنی انقلاب الکترونیک قرار گرفته است و همانطور که انقلاب صنعتی باعث ویرانی ساختارهای نظام کشاورزی شده این انقلاب هم ساختارهای نظام صنعتی را متلاشی کرده یا خواهد کرد و بحران جهان کنونی نیز ناشی از این انتقال پر تنش است.

 از وبلاگ نکته ها و نوشته ها

بسیاری از سرگشتیگها ، دلواپسیها و سرگردانیهای شخصی مان مستقیماً ناشی از تعارضی است که در درون ما و در درون نهادهای سیاسی ما و بین تمدن رو به مرگ موج دوم و تمدن رو به تکوین « موج سوم» که رعد آسا می آید تا جای خود را بازکند و جریان دارد.

 

قبل از اینکه بشود تحولاتی که با آن مواجه هستیم و مهار و هدایت کنیم به شیوه‌ای تازه برای شناخت آنها و تجزیه و تحلیل آنها نیاز داریم بدون این شناخت به طور قطع گمراه خواهیم شد.

 جوامع موج اول از منابع پراکنده انرژی استفاده می کردند جوامع موج دوم تقریباً به طور کامل به ذخایر سوخت فسیلی (نفت، گاز و غیره) وابسته شدند اما موج دوم تنها انرژی را متراکم نکرد بلکه جمعیت را نیز متراکم ساخت. افراد را از روستاهاجمع آوری کرد و در شهرهای بزرگ سکنی داد. حتی کار را متراکم کرد.


خلاصه و نقد کتاب موج سوم

تمدید مهلت ثبت نام دوره کارشناسی

تصاویر جدید سهیلا ابراهیم پور ابیازنی

زمان و نحوه ثبت نام بدون آزمون

سوال و پاسخ نامه جامعه شناسی

کنش متقابل

نظریه های جامعه شناسی

جامعه شناسی آنتونی گیدنز

دانلود کتاب

چکیده کتاب صور بنیانی امیل دورکیم

جامعه شناسی درباره چیست؟

مبانی نظری آسیب­های اجتماعی

   ادامه مطلب ...

موانع توسعه نیافتگی روابط عمومی در ایران




 موانع توسعه نیافتگی روابط عمومی در ایران


 مقدمه

چیزی که بسیاری از متخصصان و کارشناسان روابط عمومی درباره آن توافق دارند این است که جایگاه فعلی روابط عمومی در ایران چندان رضایت بخش نیست و از پتانسیل های موجود به خوبی بهره برداری نمی شود. هنوز در بخش های مختلف روابط عمومی، نقصان زیادی وجود دارد. در حوزه حقوقی، پیشرفت قابل توجهی به دست نیامده است.

بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی از فقدان ساختارهای مناسب ارتباطی و اطلاع رسانی رنج می برند. تصویری از ماموریت ها و چشم اندازهای روابط عمومی وجود ندارد و به اقتضای روزمره گی و مناسبتی، کارهایی صورت می گیرد و این دور تسلسل همچنان ادامه دارد.

به طور کلی موانع ظهور روابط عمومی در ایران می تواند موارد زیر باشد:

 انحراف از فلسفه وجودی روابط عمومی

فلسفه روابط عمومی در مقبولیت، اثرگذاری و رضایتمندی است و اگر نتیجه فعالیت های روابط عمومی ملموس در زندگی روزمره نباشد، کم کم بی اثر و کمرنگ می شود. به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی که همه فعالیت ها باید خروجی ملموس و جهت گیری اجتماعی داشته باشند.

از طرف دیگر، باید توجه داشت فلسفه وجودی روابط عمومی در خلال زمان دچار تغییر نمی شود اما ابزارها و کانال های جدید دایما در حال رشد و تکامل هستند به طوری که امروزه با نسخه جدیدی از حرفه روابط عمومی یعنی «روابط عمومی 2» مواجه هستیم و تعاریف ابزارهای سنتی روابط عمومی را دچار تغییر کرده است. این امر علاوه بر تسریع در اطلاع رسانی، صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت و زمان، قالب های جدید نشر مطالب و محتوی و برقراری ارتباط با مخاطبان را کاملا دگرگون و بهینه سازی کرده است  ادامه مطلب ...