مطالعات فرهنگی و رسانه
مطالعات فرهنگی و رسانه

مطالعات فرهنگی و رسانه

رسانه رسانه

300 خبرنگار از کارلوس کی روش حمایت کردند

ا امضائ نامه‌ای مشترک؛
300 خبرنگار از کارلوس کی روش حمایت کردند
اگر کارلوس کی روش نباشد، قطعا به یک مربی سطح بالاتر از این تئوریسین نیاز داریم، نه شخصی با داشته‌های فنی اندک. او باید بماند تا حسرت غول خفته آسیا از این بیشتر نشود.

گروهی از خبرنگاران ورزشی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی  فوتبال ایران حمایت کرده و خواستار ادامه همکاری با وی و حضور در تیم ملی فوتبال ایران شدند.

به گزارش ایلنا؛ کارلوس کی روش در پایان مسابقات ایران در جام جهانی به طور تلویحی اعلام کرد که همکاری‌اش با فدراسیون ایران پایان یافته و مسئولان فدراسیون نیز تاکید کردند تکلیف وی پس از بازگشت کاروان تیم ملی به کشور مشخص می‌شود.

در همین راستا بیش از 300 تن از خبرنگاران با انتشار بیانیه‌ای ضمن تشکر از زحمات کی روش خواستار ادامه همکاری با وی در راه قهرمانی آسیا شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

آمارهای عمدتا مثبت معتبرترین پایگاه‌ آماری فوتبال جهان (اپتا)، هیجان فراوان مردمی که از دمای یک تابستان کم سابقه بیشتر است و البته رونمایی از یکی از منطقی‌ترین ایران‌های تاریخ، نتیجه وجود توامان شور و شعور روی نیمکت تیم ملی کشورمان بود. وقتی برای اولین بار در تاریخ حضورمان در جام جهانی، یک بازی را بدون گل خورده پشت سرگذاشتیم، رد تدابیر سرمربی سابق تیم ملی روی آرم یوزپلنگ نمایان بود.

وقتی حریفی باسابقه دو قهرمانی درجام‌ جهانی، حتی با رقم زدن دومین آمار برتر تملک توپ در جام‌های جهانی 48 سال اخیر هم موفق به کسب یک برتری همه جانبه نشد، امضای تاکتیکی کی‌روش پررنگ بود. تا همین‌جا می‌توان به شعور یکی از بزرگ‌ترین مربیان دنیا پی برد اما شور او وقتی عینیت می‌یابد که اندکی به بازی‌های روحی و روانی این مربی بزرگ با رقبا و هنرش در خوب حرف زدن توجه کنیم.

قبل از جام با تمثیلی ما را آهویی دانست که برای تبدیل نشدن به طعمه شیرها باید با نهایت توان بدود. قبل از اولین بازی، با این جمله هوشیارانه سطح بالای توقعات مردم همیشه متوقع ما را پایین آورد:«طوری بازی خواهیم کرد که بازیکنان فعلی، سال ها بعد برای نوه هایشان از ماجراجویی‌های خود در این جام تعریف کنند.»

وقتی ملتی به خاطر بازی خوب ایران مقابل آرژانتین به خیابان‌ها ریختند، او جاه‌طلب‌تر از این حرف‌ها بود که به یک باخت خفیف راضی شود. داور را نشانه رفت تا قبل از بازی آخر، جریان‌های احساسی به نفع ما راه بیندازد.

حتی اگر به سقف ایده‌آل‌گرایی رسیده باشیم هم بهتر از این کی روش برای تیم ملی سراغ نداریم. نوع بازی و نتیجه ما مقابل بوسنی ثابت کرد مغز تیممان برای حمله کردن تنظیم نشده اما اگر آینده خوب را مد نظر داریم، نه باید به نمایش خوب یک نیمه ای مقابل آرژانتین دلخوش کنیم و نه به تحلیل‌های سطحی و عصبی ناشی از انتظارات بیش از حد‏ پس از باخت به بوسنی گوش فرا دهیم. شاید ادویه‌های این دستپخت گاهی کم و گاهی زیاد بود اما در نهایت سرآشپز ما آش خوبی برای جهان فوتبال پخت.

حالا که از چشیدن دست پخت او لذت بردیم، بر ماندنش اصرار می کنیم. قله‌نشینی در آسیا - آنچه از سال 1976 حسرتش را می‌خوریم- مهم‌ترین نویدی است که از ایران کی‌روش می‌شنویم. اگر او نباشد، قطعا به یک مربی سطح بالاتر از این تئوریسین نیاز داریم، نه شخصی با داشته‌های فنی اندک. او باید بماند تا حسرت غول خفته آسیا از این بیشتر نشود.

امضا کنندگان:

مزدک‌علی نظری، امید توشه، فرزاد حبیب‌اللهی، بهنام مددی، سنا حیدریان، سعید توشه، روزبه کریمی، فواد شمس، مهدی محمدی، رضا رفیعی، روح‌الله رجایی، معصومه چاوشی، امید قریب، ناهید محمدپور، حمیدرضا منبتی، منصوره موفقی، سینا شاه‌بابا، زینب کریمیان، شیوا آبا، آمنه اسماعیل‌زاده، علی زادمهر، سپیده حیدرآبادی، علی رنجی‌پور، کامران بارنجی، ستاره بلادی، مهدی موسوی‌تبار، ملیحه خورده‌پا، صولت فروتن، مسعود خیرخواه، مهدی نیاکی، مرتضی جوادی، سهاب محبعلی، شیما جهانبخش، هدی هاشمی، آیدا عزتی، مریم جلیلوند، نوژن اعتضادالسلطنه، آزرم نوروزی، محمد جلیلوند، دنیا سهرابی، حمیدرضا ظفرنیا، آیدا اورنگ، مجید اعزازی، ساقی عنقا، مریم افروخته، صوفیا نصرالهی، مینا شرفی، زهرا خلجی، امیر وفایی، علی شهلا، مزیم شاهسمندی، حامد بدیعی، مهرشاد مرتضوی، رضا کریمی، سعید کیائی، ‌فرزاد حسنی، محمدجواد رفیع‌پور، سعیده جلادتی، دنیا حیدری، حسین کلهر، آیدین مقیمی، علی رجبی، حسین قهار، لیلا شریف، اعظم هادی، حمیدرضا طهماسبی‌پور، عرفان صفی‌پور، یاسین محمدی، سید فرزام حسینی، فیاض زاهد، پیمان مقدم، پریسا قهرمانی، مسعود خیرخواه، فرهاد فتحی، آرش حقیقی، ایرج طالع، احسان ابطحی، غزال زیاری، مهدی منصرف، علی حق‌شناس، میلاد مقیمی، مهدی شادمانی،‌ مهدی امیرپور، یاسین محمدی، سجاد بیات، بهزاد توکلی، پوریا محمدی، احسان حسینی‌نسب، فرزام محمدعلیها، آرش پژوه، کاوه‌علی اسماعیلی، جواد رسولی، محمد اشعری، احسان رضایی، احسان ناظم‌بکایی، امیر محب‌ملکی، احسان عمادی، ایمان جلیلی، علی سیف‌اللهی، زهرا علیی، والا یزدانی، مهدی فیضی‌صفت، رضا نادم، مهران باقی، جواد دلیری، سهیل سرائیان، غزل حضرتی، بنفشه سام‌گیس، مریم بابایی، حمیدرضا خالدی، مریم مجد، جمال رحمتی، حامد ملانقی، صبا طاهریان، فرشاد اعظمی، ساسان آقایی، یزدان مرادی، ناهید مولوی، رضوان رضایی، مهدخت اکرمی، محمد بیات، کاوه جلالی، لیدا صدر، نیوشا مزیدآبادی، نرگس رسولی، لیلی خامنه، مریم فکری، بهاره مهاجری، مجید احمدی، سینا قنبرپور، احسان بداغی، مهرداد خلیلیان، دانیال شایگان، علی عالی، مهشید ستوده، منوچهر دین‌پرست، آزاده محمدحسین، وحید جعفری، سعید جمشیدیان، عفیفه عابدی، میثم سلیمانی، مرتضی یاسری‌نیا، علی جوادی، عباس اسدزاده، بهزاد آریس، ناصر قراگزلو،حمیدرضا اسکندری، محمدحسین زرندی، مهران کاظمی، نصیر مقدری، مهدی همدانی، آرتین زهرابی، فرهاد اشراقی، علیرضا جوادی، سعید اکبری، فرهاد عشوندی، حامد اردهالی، امیرعباس واسعی، فرخ حسابی، امید خاکی، ابوالفضل الله‌دادی، اسما دزفولی، مائده ملاآقایی، محمود توسلیان، محمد صفاجویی، احسان پاک‌نهاد، حمیدرضا عظیمی، کمال ذاکرزاده، حسن امامقلی، مصطفی غزالی، علی مسعودی، سعید محمدپور، نادر رضی، مهدی زحمتکش، محمد محمدپور، اکبر کریمی، رضا عباسی، سعیده فتحی، شهرام اصغری، امید مافی، سارا طاووسی، مرضیه حسن‌پور، هدیه خطیبی، محسن جعفری، شقایق آسیایی، چیا فوادی، انسیه بحری، سعید پیرمحموئی، نیما سبک‌روحیه، علیرضا اشرف، محمدعلی ایزدی، حمید عبدالوند، میلاد مهدی، مهستا اخباری، میثم رحمانی، مسعود کربلایی، سمیرا شیرمردی، سامان موحدی راد، مهدی خرم دل، فرزانه میری، هومن جعفری، امیرحسین پورمحمد، علی وهابی، بابک سرانی‌آذر، حاتم شیرعلی‌زاده، علیرضا محرمی، محسن اثیمی، مصطفی داننده، نسترن دقیقی، رضا الیاسی، محسن خانعلی، خدیجه غبیشاوی، محمدرضا حاجی عبدالرزاق، مجتبی ذکی زاده، مهدی فراهانی، علیرضا شاملو، علی سیاری، مرضیه دارابی، بهاره محمدی، مهدی آقامحمدی، تورج عاطف، علی رجبی، اعظم هادی، سعیده اسدیان، مجتبی احمدی، دنیا حیدری، لیلا شریف، سیدرضا فیض آبادی، امین یونسیان، صادق حسینی، فرهاد بهارفر، مرتضی احمدی، بهادر امیری، شادی شفیعی، امیرحسین طبسی، سارا اصلانی، وحید نمازی، علی حق شناس، نیلوفر کنگرانی، مهدی ربوشه، امیر تبریزی، مصطفی صادقی،‌ عنایت حسینیان، علی مسعودی، نسیم شیرازی، علیرضا دهقانی، مهری رنجبر، پریسا غفاری، الهام محمدی ایران، شکوفه موسوی، یاسمن سرخیل،‌ کیومرث حاجی‌رحیمیان، شیما انتظاری، مریم میرفخرایی، حامد جعفرنژاد، میلاد محمدی، محمدجواد قبادی، ابراهیم مظلوم، حمیدرضا عموزاده، یاسر افشار، محسن کرامت دهر، نیما باقری، علی کریمی، عباس محمدی، محمدصادق تهرانی، جلال بابایی، جواد توسلی، سید مجتبی نوربخش، مصطفی وثوق کیا، احسان محمدیان، محمدمهدی یزدی، محمدرضا سروش، یوسف مونسی، علیرضا علوی، عبدالرضا محمودی سرای، سهیل میرزاجانی، مرتضی رضایی، میثم بهرامی، میلاد اعظمی، محمد فرهپور، سیامک پاکرایی، سیامک توکلی، حسین ردکا، آرش بشیری، پژمان ماندگاری، سیامک خاجی، محدرضا کربلایی‌میرزا، حامد وفایی، سروش شاکر، هادی عطارها، مهرداد نیکروان، مهدی میرزاییان، مریم حسینی، مهدی آقامحمدی، ملیحه قنبری، ندا آئینی، مهدی محرابی، پندار خمارلو، سام بهشتی، فهیمه نیارکی، ساناز صفایی، پیام محمدی.






دهکده جهانی، عصر ارتباط شفاهی، عصر ارتباط چاپی، عصر

دهکده جهانی، عصر ارتباط شفاهی، عصر ارتباط چاپی، عصر
واژه Global در زبان انگلیسی به سه معنی به‌کار برده می‌شود: "گرد مثل توپ یا کره"، "عامّ، کلی و جهان‌شمول" و "مقوله‌های مربوط به این جهان یا سراسر زمین". این واژه، هم به‌معنای لازم و هم به‌معنای متعدی به‌کار می‌رود.[1]
واژه‌ی Village نیز به دو معنای "دهکده، ده، ‌روستا" و "روستائیان و ‌اهل دهکده" آمده است؛ که در اینجا همان معنای دهکده مقصود است.[2]
واژه‌ی دهکده جهانی از نام یکی از کتاب‌های "هربرت مارشال مک‌لوهان" (1980-1911Herbert Marshal McLuhan: ) به‌نام "جنگ و صلح در دهکده‌ی جهانی" (War and Peace in The Global Village) گرفته شده، که در سال 1968 منتشر شد. این کتاب دربردارنده‌ی یک نظریه اجتماعی تازه بود.
مک‌لوهان فیلسوف و جامعه‌شناس مشهور ژاپنی‌الاصل و تبعه‌ی‌ کانادا است. او در سال 1911 در ادمونتول کانادا چشم به‌جهان گشود و پس از پایان تحصیلات مهندسی، به ادبیات عصر الیزابت، علاقمندی نشان داد و رساله‌ی دکترای خود را در آن زمینه نوشت. او از اساتید دانشگاه تورنتو بود.[3]
مک‌لوهان تا پایان حیاتش یعنی 15 سال بعد همواره به دهکده‌ی جهانی اشاره می‌کرد و می‌گفت «اکنون دیگر کره‌ی زمین، به‌وسیله‌ی‌ رسانه‌های جدید، آن‌قدر کوچک شده که ابعاد یک دهکده را یافته است»[4] مک‌لوهان با مقایسه‌ی‌ دهکده‌ی فرضی خود، با دهکده‌ی سنّتی می‌گفت: «همان‌گونه که در این دهکده سنّتی، روابط انسان‌ها بیش‌تر حالت بین‌فردی دارد، در دهکده‌ی جهانی نیز با وجود رسانه‌های جدید، روابط بین انسان‌ها در همه‌جا حالت رابطه‌ای بین‌فردی خواهد یافت و در حدّ روابط افراد یک دهکده کوچک خواهد بود.»[5]
         
اندیشه مک‌لوهان
مک‌لوهان معتقد است که "جوامع"، بیش‌تر در اثر ماهیت وسایل ارتباطی شکل گرفته‌اند، تا در نتیجه‌ی محتوای آن. به‌عقیده‌ی او، وسیله نه تنها از محتوای پیام خود جدا نیست،‌ بلکه به‌مراتب، مهم‌تر از خود پیام نیز هست و بر آن تأثیری چشم‌گیر دارد.
به‌نظر مک‌لوهان چنانچه خطوط اصلی تاریخ تمدن بشری را از آغاز تاکنون مورد بررسی قرار دهیم،‌ خواهیم دید که تاریخ از سه مرحله‌ی‌ متوالی می‌گذرد و هرکدام از آن‌ها، تحت سلطه‌ی مجموعه‌ای از رسانه‌های جمعی است. مک‌لوهان معتقد است که در هر دوره از تمدن،‌ نظام ارتباطی خاصّی حاکم است. این نظام ارتباطی افراد را وامی‌دارد تا متناسب با آن، حواس خود را شکل بدهند؛ یعنی برخی را گسترش و توسعه دهند و از برخی دیگر صرف‌نظر کنند.
 
    مراحل  تحوّل جوامع انسانی از دید مک‌لوهان
از دیدگاه مک‌لوهان، جوامع انسانی طی سه مرحله تحول یافته‌اند. این سه مرحله عبارتند از:
1.  عصر ارتباط شفاهی و زندگی دودمانی و قبیله‌ای؛ ویژگی این نوع تمدن‌ها،‌ برتری بیان شفاهی و دریافت شنیداری است. انسان در این دوره به‌گونه‌ای طبیعی از هر پنج حس خود استفاده می‌کند و در میان آن‌ها حس شنوایی برای ارتباط با دیگران که به‌گونه‌ای لفظی و شفاهی صورت می‌گیرد، طبعاً بیشتر از سایر حواس به‌کار می‌افتد. در این دوران که مک‌لوهان آن را دودمانی و قبیله‌ای می‌خواند، انسان در یک مجموعه‌ی هماهنگ و طبیعی می‌زیست و از این طریق،‌ با گروه اجتماعی خویش یعنی قبیله، پیوند برقرار می‌کرد. در این محیط طبیعی، ادراک او به‌طور مستقیم از جهان خارج، به‌وسیله‌ی ‌حواس طبیعی‌اش صورت می‌گرفت.
 
2.  عصر ارتباط کتبی و چاپی و جامعه‌ی فردگرا؛ با اختراع خطّ و کتابت، به‌ویژه الفبای صوتی، توازن پیشین به‌هم خورد و برتری حس بینایی نسبت به حواس دیگر آشکار شد و از این طریق، محتوای تفکر بشر تغییر یافت. او معتقد است نوشته نیاز به نوعی تمرکز حواس و تعمّق شخصی دارد و از این جهت مستلزم نوعی انزواجویی و جدایی از جمع است و با زندگی قبیله‌ای گذشته منافات دارد و در نهایت، موجب انهدام نظام قبیله‌ای و پیدایی فردگرایی، نخبه‌گرایی و ناسیونالیسم می‌شود؛ که تا دوران چاپ و عصر گوتنبرگ ادامه می‌یابد. با اختراع چاپ بود که حقیقتاً دوران تمدن بصری آغاز شد؛ که می‌توان آن را "کهکشان گوتنبرگ" نامید. کهکشان گوتنبرگ، شامل مجموعه‌ی پیچیده‌ای از پدیده‌های فرهنگی است که در اثر اختراع گوتنبرگ پدید آمده است.
 
3. عصر ارتباط الکترونیک و "دهکده جهانی"؛ این دوره از تمدن انسانی با اختراع رادیو توسط مارکنی شروع می‌شود. طبق نظریات مک‌لوهان، اکنون در سومین دوره‌ی زندگی اجتماعی انسان، ‌عصر چاپ و زندگی فردگرایی نیز که ناشی از برتری یافتن حسّ بینایی بر سایر حواس انسانی است. در برابر پیشرفت و گسترش وسایل ارتباطی الکترونیکی مانند رادیو، تلویزیون و سینما در حال زوال است. این شیوه‌ی جدید ارتباطی، حسّ شنوایی را معتبر ساخته و رجعت به ادراک حسی را ضروری شمرده است.[6]
مک‌لوهان دنیای امروز را دنیای الکترونیک می‌داند و معتقد است:‌ محیط الکترونیکی عصر حاضر، فضای قدیمی تصویری را که سال‌هاست به آن خو گرفته‌ایم، نامطبوع و بدون ارزش خواهد ساخت. در دنیای الکترونیک حوادث، اشیاء و موجودات در یکدیگر فرو می‌روند، با یکدیگر رابطه پیدا می‌کنند، جدایی‌ها از بین می‌رود،‌ تمایزات فراموش می‌گردد، شباهت‌ها خودنمایی می‌کند و بدین ترتیب محیط جدید به‌وجود می‌آید؛ محیطی که می‌توان آن‌را یک "دهکده‌ی جهانی" نام‌گذاری کرد. یک دهکده‌ی بزرگ جهانی که خصوصیات قبیله‌ای را در مقیاس وسیع‌تر محفوظ می‌دارد.[7]
مک‌لوهان معتقد بود که رسانه‌های جدید باعث به‌وجود آمدن پدیده‌ی جهش اطلاعات خواهند شد. او می‌گفت: اطلاعاتی که انسان‌ها نیاز خواهند داشت، از چهار گوشه‌ی جهان و با سرعت فراوان در اختیارشان قرار خواهد گرفت (به این ترتیب) جهان بزرگ،‌ روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و انسان‌ها چه بخواهند و چه نخواهند،‌ گویی در یک قبیله‌ی جهانی یا یک "دهکده‌ی جهانی" زندگی می‌کنند. چنین وضعیتی را امکانات الکترونیک فراهم خواهند کرد.[8]
محسنیان‌راد ضمن تصدیق دهکده‌ی جهانی مورد نظر مک‌لوهان را می‌کند و معتقد است: شکل‌گیری دهکده‌ی جهانی، آنگونه که مک لوهان تجسم می‌کرد با ایجاد اولین وب‌سرویس در سال ۱۹۹۰، تأسیس شبکه تلویزیونی جهانی سی.ان.ان در ۱۹۹۱ و ایجاد وب‌سایت یاهو در ۱۹۹۳ آغاز شد. ضمن آن‌که قبل از آن تاریخ، نخستین تجربه‌های پوشش با ماهواره‌های پخش مستقیم برنامه‌های تلویزیونی(Direct Broadcasting Satellite= DBS)، به‌وقوع پیوسته بود.» او در خصوص تغییر نام دنیای جدید می‌گوید: «اندیشمندان ارتباطات از اویل دهه‌ی ۱۹۹۰، شاید چون اصطلاح دهکده‌ی جهانی (Global Village) ، ناظر بر انجام عملی نبود، از فعل جهانی شدن (To globalize) استفاده کرده و ابزار آن‌را نیز فناوری اطلاعاتی-‌ارتباطاتی، نامیدند.»[9]


[1]. آریان‌پور، منوچهر؛ فرهنگ پیشرو، تهران، جهان‌رایانه، 1377، چاپ اول، ج 3، ص2224.
[2]. همان، ج 6، ص5549.
[3]. دادگران، سیدمحمد؛ مبانی ارتباطات جمعی، تهران، مروارید، 1385، چاپ نهم، ص89.
[4]. مک‌لوهان، مارشال؛ برای درک رسانه‌ها، سعید آذری، تهران، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیما، 1377، چاپ اول، ص172.
[5]. همان، ص298.
[6]. دادگران، محمد؛ ص 96-93
[7]. رشیدپور، ابراهیم؛ آیینه‌های جیبی آقای مک‌لوهان، ‌تهران، دفتر انتشارات رادیو و تلویزیون ملی ایران (سروش)، 1354، چاپ دوم، ص8.
[8]. همان، ص43-41.
[9]. محسنیان‌راد، مهدی؛ ایران در چهار کهکشان ارتباطی، تهران، سروش، ۱۳۸۴، چاپ اول، ص۱۷۰۹.

مطهری:دوستان به وجد آمده‌اند

 نمایش تصاویر زنان ساپورت‌ پوش در مجلس

مطهری:دوستان به وجد آمده‌اند

در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری و ناصر موسوی لارگانی از وزیر کشور در مورد بی‌تفاوتی این وزارتخانه به پدیده بانوان ساپورت‌پوش تصاویری از این افراد از مانیتور مجلس پخش شد.

به گزارش ایسنا، نمایش تصاویر بانوان ساپورت‌پوش در صحن علنی مجلس که البته چهره آنان پوشیده شده بود، با واکنش نمایندگان و همهمه زیاد در صحن علنی مجلس همراه شد.

علی مطهری با اشاره به همهمه ایجاد شده در مجلس به مزاح گفت: به نظر می‌رسد دوستان از دیدن این تصاویر به وجد آمده‌اند.


شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور


شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور


شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور

گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت رو بفرستید)

گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246( شماره پلاک ماشین متخلف رو بفرستید)

رهگیری نامه پستی : 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی رو )

مشکلات شهری (شهرداری) : 3000137

اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرارگرفتن در سایت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبی رو بفرستید)

با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه : 10001336

لغت نامه آریان پور : 2000444 Word-to-translate

ایجاد پست در پرشین بلاگ : 300072

گرفتن قبض موبایل : 30009 ( با فرمت زیر بنویسید : تاریخ شروع ؛ تاریخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 یعنی از اول سال 86 تا 23 فرودین ماه)

خدمات بانک ملت : 200033

خدمات بانک اقتصاد نوین : 200050

خدمات بانک سپه:200020 – 200021-200022

خدمات بانک کشاورزی : 2000911- 200093

خدمات بانک سامان : 20000

خدمات بانک صادرات :200060

خدمات بانک تجارت : 200070

( برای استفاده از خدمات بانک ها اول باید در شعب درخواست رو پر کنید)


اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با این فرمت : پرواز Filight-code)

نرخ ارزهای رایج : 2000444 با این فرمت : Currency-name

اطلاعات هوا : 1000305 ( پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر رو بفرستید)

ساعت کشورها : 1000392 (نام کشور رو بفرستید)

مکان های دیدنی هر شهر : 1000394

مسافت بین شهر ها : 1000396

آخرین بازی های کامپیوتری : 1000400

جدیدترین نرم افزار ها : 1000401

اطلاع از اینکه دامین مورد نظر رجستر شده یا خیر : 1000355

بورس – نرخ سهام یک شرکت : 2000444 ---بنویسید : Bourse sompany -id

بورس – بیشترین افزایش قیمت : 2000444 ---بنویسید : Bourse high

بورس- کمترین افزایش قیمت : 2000444 ( بنویسید : Bourse low)

اوقات شرعی : 2000916



مقاله نویسی در مطبوعات (نقد سوژه)

مقاله نویسی در مطبوعات (نقد سوژه)

4- انسجام:  (حفظ و یکپارچگی جزء به جزء مقاله) وجود نظم خاصی در مقاله مشاهده شود یعنی خواننده با خواندن سطور مختلف مقاله از شاخه ای به شاخه دیگر پرانده نشود. تسلط بر زبان مورد نگارش-رعایت قواعد دستوری و صرف و نحو و قدرت نویسندگی از مایه های اصلی مقاله نویسی است که نویسنده با رعایت آنها می تواند انسجام مقاله را حفظ و از پراکندگی آن جلوگیری کند.       5- استنتاج : ارایه پیام با استفاده از چهار رکن وحدت موضوع،وحدت مکان،وحدت زمان و وحدت انسجام باشد و در بیان افکار و را حل یا پیشنهاد آن در خلاقه ترین شکل به خواننده ارایه شود. چگونه می توان مقاله نوشت و چه نکاتی باید رعایت شود؟1- میل و علاقه به نوشتن 2- ارائه پیام در مقاله 3- در نظر گرفتن سلیقه و خواست خواننده 4- در کجا و برای چه کسانی می نویسیم از موارد مهمی است که در ابتدای کار مقاله نویسی باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.     مقاله خواه دارای سوژه واقعی یا تخیلی باشد باید داراییام باشد.نویستده باید احساس و قضاوت خود را در این خصوص بنویسد و در حقیقت این جمله یا پیام،زمینه اصلی مقاله را تشکیل دهد.  پیام çç فشرده مقاله است و نه تنها مبین عقیده شخصی نویسنده در مورد موضوع مقاله است بلکه نحوه برداشت و زاویه دید نویسنده را نسبت به موضوع خاصی روشن می کند.

در نگارش یک مقاله خبری تحقیقی ابتدا حقایق مورد نظر و نمونه ها و مثال های مربوطه مطرح می شود. سلسله ماجرا یا مراحلی که نویسنده با مطرح کردن آنها قصد تشریح موضوع مورد نظرش را دارد ممکن است نوعی پیچیدگی در نوشته ایجاد کند. اگر در بازخوانی مقاله ایت احساس پیچیدگی بیشتر شد مقاله نیاز به تحقیق بیشتر و کاووش در تشریح دارد. اما در مقاله های با سوژه تحلیلی، گاه گره پیچیدگی عمدی است و ابهام به ماجرا و گیرایی مقاله کمک می کند مثلا در مورد یک عادت اجتماعی .

هر مقاله باید دارای 3 ارزش خبری باشد1- دید نویسنده     2- سبک نوشته      3- نثر مقاله

از این سه عامل مهم به عنوان ش

برای مقاله نویسی قایل به مراحلی شده اند : 1- دقت نظر در موضوع و تفکر در اطراف مسئله 2- یادداشت رئوس مسئله 3- تنظیم یادداشتها 4- نوشتن بندها 5- اصلاح مقاله 6- پاکنویس 7 - خواندن پاکنویس  8- ذکر منابع موضوع یابی : موضوع ç الف :خاطره و تجربه،تجربه دیگران،رادیو،تلویزیون(سخنرانیها،سمینارها،....)،نشریات و آگهی های تبلیغاتی ب : شناخت موضوع-انواع موضوع: عینی ç همه سوژهای سیاسی،اقتصادی،هنری و فرهنگی که برای همگان یکسان معنا می شود ( مشکلات آموزشی در مدارس یا واردات مواد غذایی) ذهنی و مبهم ç موضوع های که مادی و ملموس نیست  و هر شخص برداشت متفاوتی دارد.  طراحی یک شخصیت ç نگارش مقاله درباره یک شخصیت(مثلاً پزشک) و بررسی زوایا و نکات ریز و موشکافی و معرفی شخصیت مورد نظر.  ادامه مطلب ...