مطالعات فرهنگی و رسانه
مطالعات فرهنگی و رسانه

مطالعات فرهنگی و رسانه

رسانه رسانه

استفاده از ابزارهای وب 2 در روابط عمومی


استفاده از ابزارهای وب 2 در روابط عمومی


وب 2وب 2 چیست؟
«مفهوم وب2 اولین بار در یک همایش توسط معاون موسسه oreilly مطرح شد. آنها به دنبال نسل جدیدی از وب بودند که بتواند جذاب، کاربردی و قابل گسترش باشد. اینگونه بود که کنفرانس وب2 شکل گرفت و بحث های زیادی پیرامون این پدیده مطرح شد.»¹
در واقع سایتهایی که جزو وب 2 شناخته می شوند بیش از هر چیز بر سهولت ارتباط میان کاربران و شبکه سازی مبتنی می باشند.

سیستمهای میکروبلاگینگ
اینگونه سایتها «مکانی است برای به اشتراک گذاشتن افکار، لحظات و احساسات شخصی خود با دوستان، همکاران و خانواده است تا در هر لحظه با پاسخ به سئوال “در حال انجام چه کاری هستید؟” با آنها در ارتباط باشید و از احوال خود آنها را با خبر سازید.»²

 

ادامه مطلب ...

استفاده از ابزارهای وب 2 در روابط عمومی


استفاده از ابزارهای وب 2 در روابط عمومی


وب 2وب 2 چیست؟
«مفهوم وب2 اولین بار در یک همایش توسط معاون موسسه oreilly مطرح شد. آنها به دنبال نسل جدیدی از وب بودند که بتواند جذاب، کاربردی و قابل گسترش باشد. اینگونه بود که کنفرانس وب2 شکل گرفت و بحث های زیادی پیرامون این پدیده مطرح شد.»¹
در واقع سایتهایی که جزو وب 2 شناخته می شوند بیش از هر چیز بر سهولت ارتباط میان کاربران و شبکه سازی مبتنی می باشند.

سیستمهای میکروبلاگینگ
اینگونه سایتها «مکانی است برای به اشتراک گذاشتن افکار، لحظات و احساسات شخصی خود با دوستان، همکاران و خانواده است تا در هر لحظه با پاسخ به سئوال “در حال انجام چه کاری هستید؟” با آنها در ارتباط باشید و از احوال خود آنها را با خبر سازید.»²

 

ادامه مطلب ...

دانلود کتاب



دانلود کتاب

تازه های شبکه
دانلود کتاب توسعه سواد علمی: کاربرد رسانه خبری در کلاس درس
کتاب «توسعه سواد علمی: کاربرد رسانه خبری در کلاس درس» نوشته روث جارمن و بیلی مک­کلون، سال 2007 از سوی انتشارات مک­گراو هیل منتشر شد. کتاب حاضر منبع فوق­العاده­ای از ایده­ها را برای کاربرد رسانه فراهم می­سازد تا آموزش علمی به دانش­آموزان را تقویت کند.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 22:15
پیشنهادهای کاربران دانلود کتاب زندگی نامه ی کوروش بزرگ نام کتاب :  زندگی نامه ی کوروش بزرگ نویسنده :  گزنفون زبان کتاب :  پارسی تعداد
سه شنبه، 19 شهریور 1392 - 23:51
دانلود کتاب
دانلود کتاب آموزش عکاسی پیشرفته – جلد ۲
عکاسی در لغت به معنای فن عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است.


 
ادامه مطلب ...

آسیب های فرهنگی تبلیغات


آسیب های فرهنگی تبلیغات

آسیب شناسی اجتماعی عمدتا با مسائل و مشکلات سر و کار دارد. پژوهش ها و تحقیقات متعدد برای شناخت انواع این آسیبها و علل بروز آنها صورت می‌گیرد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فیروزه عظیمی کارشناس ارشد علوم ارتباطات-  «آسیب شناسی اجتماعی(social pathology) » مطالعه ناهنجاری و آسیب های اجتماعی،همراه با علل ، آثار و عوارض،شیوه های پیشگیری و درمان آنها،به همراه مطالعه شرایط بیمارگونه و نابسامان اجتماعی است که در اصطلاح امیل دورکیم جامعه شناس فرانسوی «آنومی» نامیده می شود.

آسیب شناسی اجتماعی عمدتا با مسائل و مشکلات سر و کار دارد. پژوهش ها و تحقیقات متعدد برای شناخت انواع این آسیبها و علل بروز آنها صورت می‌گیرد .بر این اساس زمینه‌هایی چون فرهنگ و هنجارهای یک جامعه ، و همچنین ویژگی های اقتصادی ، سیاسی و جغرافیایی در حوزه مطالعات آسیب شناسی اجتماعی قرار می‌گیرد، چرا که بررسی آسیب های اجتماعی بدون در نظر گرفتن شرایط زمینه‌ای یک جامعه میسر نخواهد بود. (دورکیم،1373:67 )

 

از آسیب های فرهنگی تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تقلید


بقیه در ادامه مطلب...

 

ادامه مطلب ...

خلاصه کتاب شناخت افکار عمومی


خلاصه کتاب شناخت افکار عمومی

نویسنده: دکتر داوود زارعیان

 

بخش اول: ریشه­ها و چگونگی شکل­گیری افکار عمومی

 

تاریخ افکار عمومی بسیار قدیمی است. ابداع این مفهوم را به ژان ژاک رسو نسبت می دهند.اصطلاح افکار عمومی (public opinion ) به معنای امروزی نخستین بار توسط "ژاک نکه" وزیر دارایی لویی شانزدهم، در آغاز انقلاب فرانسه مطرح شده است. او این ترکیب را به منظور بازگو کردن علت رویگردانی سرمایه گذاران از بورس پاریس به کار برده است.

پیدایش افکار عمومی با نظام های دمکراتیک پارلمانی، توزیع گسترده سواد و پیدایش رسانه ها پیوند بسیار نزدیکی دارد و با توسعه این سه، افکار عمومی نیز بیشتر مورد توجه واقع می شود. نخستین اندیشه ها و تحلیل های علمی درباره موضوع افکار عمومی، در پایان قرن نوزدهم(1901 م) به گابریل تارد فرانسوی تعلق داشته که در کتاب خود با عنوان "افکار و توده" رابطه میان پیدایش عموم و خبرنگاری را از یک سو و پیدایش افکار عمومی را از سوی دیگر به تحلیل کشید.

 

بخش دوم: مفهوم و ماهیت افکار عمومی

 

قسمت اول: عوامل موثر بر توجه به افکار عمومی

 


بقیه در ادامه مطلب...

  ادامه مطلب ...